Zaledwie kilka chwil dzieli nas od obecności absolutnego hitu tego roku w naszym salonie!

VOLKSWAGEN ARTEON,  to na niego z niecierpliwością czekają wszyscy fani tej niemieckiej marki. Zanim jednak będziecie mogli przetestować go podczas jazdy próbnej, przybliżymy Wam kilka najważniejszych faktów związanych z tym najbardziej wyczekiwanym modelem Volkswagena w tym roku.

Jak wygląda Arteon

Od dawna czekaliśmy na coś co nas zaskoczy. Na coś, co nie będzie jedynie odgrzewanym kotletem, którego, choć w różnych odsłonach, każdy z nas już posmakował. Arteon to zupełnie nowe doznanie w szeregach armii Volkswagena, zarówno estetyczne, jak i techniczne. Nie da się przejść obok niego obojętnie. Ogromna, elegancka sylwetka połączona z wysmakowanymi detalami wywołuje pragnienie pozostania w nim na dłużej oraz błysk w oku nie tylko u fanów marki.
Niebanalny następca Volkswagena CC, to klasa biznes  o zdecydowanie sportowej , wręcz atletycznej sylwetce. Nie brakuje mu przy tym jednak elegancji oraz wyrafinowanego stylu. Jak mówi sam stylista Volkswagena, Klaus Bischoff -„Arteon łączy elementy stylistyczne klasycznego samochodu sportowego z elegancją i przestronnością aut z nadwoziem typu fastback. Jest awangardowym Gran Turismo klasy biznes poruszającym zarówno serce, jak i rozum”.

Opracowana od podstaw przednia część nadwozia to bezapelacyjnie największy wyróżnik stylistyczny tego modelu. Charakteryzuje się długą pokrywą silnika, która zachodząc na błotniki sięga do osłony chłodnicy, zajmującej całą szerokość przodu. Oryginalnego wyglądu nadają również seryjne reflektory LED oraz diodowe światłą do jazdy dziennej. Smukłości oraz dynamicznego charakteru nadaje widoczna z boku talia, będąca podkreśleniem sportowego zacięcia tego modelu oraz szerokie błotniki i uwypuklone nadkola. Obręcze kół mogą mierzyć 20 cali, co stanowi przypieczętowanie sportowego temperamentu tego modelu.
Zaprojektowany na zmodyfikowanej modularnej platformie MQB. Większy metraż pozwolił m.in. na wygospodarowanie większej ilości miejsca na nogi dla pasażerów w tylnej części samochodu.

Wymiary Arteona, w porównaniu do Volkswagena Passata, prezentują się następująco:

(mm) ARTEON PASSAT
Długość 4862 4767
Szerokość 1871 1832
Wysokość 1427 1456
Rozstaw osi 2841 2791

 

Arteon może się pochwalić równie wyrafinowanym wyglądem kabiny. Przykładem jest sportowa kierownica multifunkcyjna, obszyta skórą z ozdobnymi przeszyciami , aplikacje dekoracyjne  z aluminium Silver Rise czy też stylowe siedzenia pokryte skórą Nappa z bokami Carbon Style z ozdobnym szwem, lamówką oraz logo R-Line. Oczywiście wersja R-Line to największa gratka dla miłośników estetyki, którzy doceniają najwyższej jakości materiały oraz wysmakowane niuanse wykończenia. Niemniej jednak, już w podstawie Arteon oferuje bogate wyposażenie wnętrza oraz sporo technicznych nowości takich jak:

  • listwy progowe z przodu i z tyłu wykonane ze stali szlachetnej
  • system multimedialny Composition Media z kolorowym ekranem dotykowym, 8 głośnikami, wejściem AUX-IN i USB (dla urządzeń Apple) oraz z instalacją telefoniczną Bluetooth
  • klimatyzację dwustrefową Climatronic
  • wielofunkcyjną kierownicę pokrytą skórą (w autach z DSG z łopatkami do zmiany biegów)
  • komfortowe fotele z przodu, częściowo regulowane elektrycznie (6 ustawień)

Wyposażenie Arteona

Chcąc dopasować model do indywidualnych potrzeb mamy do wyboru 3 linie wyposażenia: Essence, Elegance oraz R-Line. Poza wersją podstawową, której wyposażenie można zdecydowanie uznać za bogate, możemy wybrać Arteona Elegance będącego uosobieniem stylu i elegancji. Wersja ta jest przeznaczona dla kierowców oczekujących wytwornego wyglądu samochodu.
Ekskluzywna wersja R-Line, to natomiast jeszcze bardziej sportowy charakter, typowy dla modeli Volkswagena z serii R.

Każda wersja Arteona będzie wyposażona standardowo w następujące elementy nadwozia:

  • chromowane listwy wokół bocznych szyb
  • tylne lampy w technologii LED
  • diodowe reflektory ze światłami do jazdy dziennej wykonanymi w tej samej technologii
  • obręcze kół z lekkich stopów (17-calowe lub większe)
  • bezkluczykowy system uruchamiania pojazdu Keyless Go

Systemy asystujące i z zakresu dynamiki jazdy

  • system rozpoznający zmęczenie kierowcy
  • progresywny układ kierowniczy

Silniki i techniczna strona Arteona

W chwili rozpoczęcia sprzedaży, Arteona będzie można zamówić z jednym z sześciu turbodoładowanych silników z bezpośrednim wtryskiem. Wszystkie są czterocylindrowymi jednostkami napędowymi. Benzynowe (TSI) oraz diesle (TDI) w dwóch niższych wersjach mocy osiągają 110 kW/150 KM* i 140 kW/190 KM*. Najmocniejszy silnik TSI rozwija moc 206 kW/280 KM1, a najmocniejszy TDI uzyskuje 176 kW/240 KM2. Całkowicie nową jednostką napędową jest podstawowy silnik benzynowy – 1.5 TSI Evo, który okazuje się wyjątkowo wydajny dzięki m.in. funkcji odłączania cylindrów (ACT).

Każdy silnik Arteona może współpracować z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów W wypadku aut z jednostkami napędowymi TSI dwusprzęgłowa przekładnia znajduje się w wyposażeniu seryjnym od wersji z silnikami o mocy od 140 kW* wzwyż. W wypadku silników TDI przekładnia ta jest seryjna w modelach z jednostką napędową o mocy 176 kW2. Egzemplarze z najmocniejszymi silnikami TSI i TDI mają także standardowo napęd na

cztery koła 4MOTION; w wypadku aut z jednostką napędową TDI o mocy 140 kW* napęd na cztery koła jest dostępny w ramach wyposażenia dodatkowego. Wszystkie inne auta mają napęd na przednią oś.

Gdzie i kiedy będzie dostępny

Już w  najbliższych dniach Arteon dostępny będzie w Łodzi, w salonie Volkswagen Bednarek ul. Szczecińska 38a!

Aby uzyskać informację o dostępności Arteona możecie również zadzwonić do Pauliny +48 511 990 804 , która w naszej firmie wie wszystko o dostępnych nowościach  🙂  lub wysłać wiadomość na naszym profilu Facebook.

 

* Arteon 1.5 TSI Evo, 110 kW/Arteon 2.0 TSI, 140 kW/Arteon 2.0 TDI, 110 kW/Arteon 2.0 TDI, 140 kW: te
modele nie są jeszcze oferowane w sprzedaży i nie podlegają przepisom 1999/94EG.
1) Arteon 2.0 TSI DSG, 206 kW: zużycie paliwa w l/100 km – w mieście 9,2/poza miastem 6,1/ w trybie
mieszanym 7,3; emisja CO2 w cyklu mieszanym w g/km 164; klasa efektywności C.
2) Arteon 2.0 TDI DSG, 176 kW: zużycie paliwa w l/100 km – w mieście 7,1/poza miastem 5,1/ w trybie
mieszanym 5,9; emisja CO2 w cyklu mieszanym w g/km 152; klasa efektywności B.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here